Wednesday, December 06, 2006

Every breath you take, every move you make ... I'll be watching you

Če vas nekdo vpraša, kaj je najpomembnejše v vašem življenju, boste najverjetneje začeli odgovarjati z: ljubezen, materialne dobrine, vaši otroci ipd. A brez vdiha ni življenja. Naše dihanje nam je nekaj najbolj samoumevnega, dokler ... a le dokler za dlje časa ne zadržujemo vdiha, nato s takim veseljem vdihnemo in si s tem tudi "vrnemo" življenje. Prav zato je angleški izraz "to take a breath", da si dobesedno vzamemo vdih, najprimernejši. Spomnimo se potapljanj na vdih (čeprav nekateri temu še vedno pravijo potaljanje na dah, a dah je nekaj, kar imamo v ustih), ob katerih čutimo tako radost do življenja, ko priplavamo nazaj na površje in lahko vdihnemo. Dojenček tudi dober mesec na svetu prepoznava svojo mamo le po dihanju in bitju srca, ki ga je spremljalo devet mesecev. Dihanje kot zakodirani zapis.

Po kitajski medicini se z vdihom dviga in vrtinči energija, ki potuje skozi naše telo, mi je danes razlagal znanec. Kar poskusite vdihniti, izdihniti in takoj boste opazili, kako se je vaše zategnjeno telo postavilo v tisto pravilno sproščeno držo. A zdaj gre pa Katka od otrok k vzhodnjaški medicini in pomembnosti dihanja, si boste rekli? To je le posledica mojega zdravljenja migren in trenutka, ko svoj drveči "službeni" vlak počasi poskušam zaustavljati na želeno hitrost, se s pomočjo bližnjih opazujem in še bolj spoznavam. Prvič v svojem življenju kontroliram svoje dihanje in spoznavam, kako magično je. Kako hiter je pa vaš vlak?

7 Comments:

Blogger Irena said...

ha, katka, te je nas guru poucil o dihanju.. fajn, a?
meni je dihanje, ko ga je omenil on in mi dal par napotkov resnicno spremenilo zivljenje...
uf... par tednov sem vsako jutro stala na balkonu in vdih, izdih... in se mi je vretelo... ker je moje telo po toooolikih letih dobilo vase cist, isren zrak.. zato te razumem in ti voscim uspesno dihanje...ždajva... vdih, izdih, vdiiiiiiiiiiiiiih, izdihhhhhhhhhhhhhh...

lahko noc...

2:47 PM  
Blogger nadangel said...

Naš vlak? Vedno bolj na izi...definitivno tak, da lahko kdajkoli skočiš z njega in zadihaš :). Na zdravje!

11:47 PM  
Blogger Morska deklica said...

Ja, "guru Bolek". Se kar zamisliš nad sabo. Dober dan, Ihi. Danes pridem na Finance.

1:12 AM  
Anonymous Anonymous said...

Res je. Tole dihanje včasih postane preveč podzavestno, hkrati pa je preveč pomembno da ga ne bi malo potreniral zavestno.

3:20 AM  
Blogger Morska deklica said...

To si pa lepo ubesedil, Urban :-)

3:32 AM  
Blogger Mayhem said...

"Potapljanje na dah" je med nami, potapljači, pač čisto običajen izraz, tako kot recimo "bratsko dihanje". Slednje pomeni, da na en regulator izmenično dihata dva potapljača. Prav tako ni pravilen izraz, a glej ga zlomka, še vedno ga uporabljamo!

Vsekakor pa sem se ravno med potapljanjem naučil, kaj pomeni dihanje. In še prej na treningih karateja. Brez pravilnega dihanja, ni tehnika vredna nič.

12:39 PM  
Blogger Morska deklica said...

Mayhem, dobrodošel. Bom z vseljem prebirala tudi tvoj blog. Ja, kar se bratsekga dihanja tiče (sem tudi sama CMAS-ovka :-), je to izraz, ki ga bo težko izkoreniniti, ker je zelo priljubljen, ampak v resnici gre za simboličen izraz. Problem s potapljanjem na dah pa je, da je ta izraz nepravilen. Dah je nekaj, kar imaš v ustih, vdih pa vsi dobro vemo, kaj je (prav slednjega vzamemo, preden se gremo t.i. potapljanje na vdih ali apnejo. Na slednji izraz sta me opozorila prav Japec Jakopin in slani pisec Mate Dolenc. Ampak res nočem pametovati. Všeč mi je bilo, da je nekdo opazil, da uporabljamo napačen izraz, sama pri sebi pa se trudim, da sem dosledna. Želim ti veliko dobrih potopov!!!

12:57 PM  

Post a Comment

<< Home