Wednesday, October 25, 2006


Srečanja s pečatom

Delati v novinarstvu, v uredniških vodah je privilegij, pa ne zaradi tistih treh buteljk dobrega vina, ki jih dobimo za novo leto. Privilegij, ker srečujemo toliko zanimivih in različnih ljudi. Prav različnost, eni prihajajo iz sveta športa, drugi iz umetnosti, tretji so lahko strastni zbiralci znamk, nas vsakodnevno napolni z novimi impulzi. In odvisni smo od njih. Novinarji ne potrebujejo/mo doktoratov, ker doktorirajo/mo vsakič iz različne teme, ko se pripravljajo/mo na poglobljene intervjuje. Ob množici srečanj obstajajo taka s pečatom, taka, ki te zaznamujejo. Med njih zagotovo uvrščam Borgeja Ouslanda, največjega polarnega osvajalca vseh časov (zaradi katerega sem leta 2000 preživela novoletno noč v snežnem igluju), Petra Gilmourja – enega vodilnih match race jadralcev na svetu (svoje motorične pomankljivosti in disleksijo je preusmeril v neverjetno izostreno jadralsko taktiko), in Ando Perdan – to drobno, toplo, nesebično bitje. Ande Perdan kot gornica pozna stiske alpinistov, kot zdravnica splošne prakse pa na himalajskih odpravah, kjer se vsi dobro zavedajo, da rešilca ne bo v 20 minutah, ni samo v pomoč alpinistom, temveč tudi domačinom. Kot zdravnica prostovoljka se je podala tudi v popotresni Pakistan in nato doma uspešno pokrenila akcijo zbiranja 10.000 spalnih vreč. Njena dejanja pomoči so tako iskrena, kar pogrešam pri mnogih popotnikih. Ko sva zaključili pred dobrim letom najin prvi skupni intervju, sva se v trenutku objeli, ker sva obe čutili enako. Zimski večer sem v njenem toplem domu zaključila z vrečko domačih dobrot, ki mi jih je zavila za popotnico do Ljubljane, in nečim zelo posebnim – nekaj cvetovi materine dušice, ki jih je v baznem taboru, v trenutkih nemoči, nabirala v času reševanja Tomaža Humarja v steni Nanga Parbata. Še danes jih imam v posebnem lončku na kuhinjski polici in zdi se mi, da iz njih prihaja 1000 vatov topline. V novem Jazu, ki izide v petek, vas čaka njen novi portret s pomenljivim naslovom Nahrbtnik je moja najljubša torbica.

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Borge Ousland največji polarni osvajalec...vseh časov...in zaradi njega čez novo leto v snežnem igluju? Al z njim? Al kako?

9:26 AM  
Blogger Morska deklica said...

Dobro mu je šlo od rok (in mu še vedno) osvajanje polarnih območjih, malo slabše pa mene ;-) Eni znajo boljše :-)

12:36 AM  
Blogger bralec said...

"če bo z brki, ni moj"?

uživajta ;)

1:27 AM  
Blogger Morska deklica said...

Me veseli, da si na svojem blogu opazil moj trud, da ne bi "stalno pomivala posode" :-) Uživava, ja. "Porod" danes. Pa ti?

1:44 AM  
Blogger bralec said...

Kateri porodničarji dostavljajo otročičke v KK? (Delo prodaja?)

jst? še ne rojevam :) Ni pa več daleč, ko bom prekinil dolgčas..

ps.
pomivata na roke ali pomiva Gorenje?

2:03 AM  
Blogger Morska deklica said...

Zdaj mamo tvoj naslov in bo kar "naša" služba dostavila tebi domov novega "dojenčka". Je treba skup držat, bi reku moj ata :-) Trenutno bolj jaz pomivam na roke, ker si ne upam svoje statistike obiska pogledat, kuhava pa oba veliiiko (no, Iluzionista bi rada še posebej pohvalila. Ups, cenzura ;-))

5:35 AM  
Blogger Morska deklica said...

Sicer pa so porodničarji in babice vse povsod po Delo prodaji punktih in pumpah. Nataliteta raste :-)

5:37 AM  

Post a Comment

<< Home